April 01, 2009
Socialmediekonsulentrant
Fidusen ved de nye medier er at de ikke koster noget. Derfor kan det pludselig betale sig at sige ting, det ikke kunne betale sig at sige i gamle dage, og fejltagelser og dumheder er ligemeget; de kostede heller ikke noget. Hvis du skyder konsulentlønninger ind i det regnestykke så går det ikke op mere.

OK, det her rant har ligget i draft i måske et år, men Here Comes Everybody satte den økonomiske side af det dejlig skarpt op, og dermed grund til at publishe.
Hovedpointen er ikke at man ikke skal have konsulenter, man skal bare ikke tro at de gør noget de ikke gør. Kommunikation er stadig bare kommunikation. Hvis man ikke melder sig ind i "det er gratis, og alle har lov til at gøre det"-ligningen, så kunne de gamle medier det allerede. Ingen grund til at tro at et medieskift og konsulentskift ændrer på noget, hvis ikke man kommer over i gratis-ligningen.

Man kan med fordel også høre på John Gruber om hvordan blogging ikke er noget som helst, det er bare mere skrift.

Posted by Claus at April 01, 2009 11:08 AM | TrackBack (0)
Comments (post your own)

Så man kan se Blog/twitter/...-politi der skyder med de store normative håndvåben a la Vestager-gate, som nyttige idioter/håndlangere for socialmediekonsulent-bureauerne, der prøver at beskytte der buzinezz.

Posted by: cj on April 2, 2009 8:23 AM

Ved at goere noget indlysende svaert? Ja, maaske. Jeg tror mere at Vestager-gate viser at Twitter stadig er super-niche. Med en bred offentlighed ville den slags normer vaere brudt sammen for laengst.
Og naar det stadig er niche, saa er kontaktprisen til vaelgerne superhoej, hvis Twitter skal medieres af konsulenter.

Posted by: Classy on April 2, 2009 8:57 AM

Men de lokkes til mens det er hipt og niche-præget og braser ind i det lukkede selskab med de underforståede regler. De brænder nallerne, lærer at man må have hjælp til at gebærde sig og spreder budskabet til 2nd-moverne. Og så har vi en business, selv om økonomien ikke hænger sammen for kunden.

Posted by: cj on April 2, 2009 10:00 AM

En nærliggende mistanke. Launch af Twittertinget og Folketwinget dokumenterer jo klart at det indtil videre er fuldstændig ligemeget om man er på Twitter, rent kontaktmæssigt.

Posted by: Classy on April 2, 2009 10:06 AM
Help the campaign to stomp out Warnock's Dilemma. Post a comment.
Name:


Email Address:


URL:



Type the characters you see in the picture above.

(note to spammers: Comments are audited as well. Your spam will never make it onto my weblog, no need to automate against this form)

Comments:


Remember info?